I den seneste tid har pressen bragt en række historier om restaurationer, som har problemer med gæster, der bestiller bord, men udebliver fra deres bestillinger.
Nogle restauranter vælger at tage et gebyr for sådan udeblivelse.
Vælger man at gøre det, skal man være opmærksom på de regler, der gælder for den momsmæssige behandling af afbestillings- og no show-gebyrer.
HORESTA XKLUSIV - HORESTAs juridiske afdeling har udarbejdet et notat om reglerne. Er du medlem, kan du få adgang til det her.
![20240521 DSC09919](/media/ullhdgya/20240521-dsc09919.jpg?anchor=center&mode=crop&width=105&height=142&rnd=133615289789330000)
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Stort hotel gør klar til at slå dørene op
29-07-2024
-
Verdens største pizzakæde vender tilbage til København
29-07-2024
-
Ny McDonald's restaurant åbner ved Aarhus Vest
29-07-2024
-
Dansk Turisme i Fokus ved OL i Paris
29-07-2024
-
Hotel byder atter gæster velkommen i badeland
29-07-2024