HORESTA har indenfor det seneste år fået mange henvendelser fra medlemmer, der har ønsket at opkræve et tillæg til prisen, primært i form af såkaldte ”energitillæg”.
I oktober meddelte Forbrugerombudsmanden, at det var i orden at fastsætte et energitillæg på grund af den særlige situation med stigende energipriser og inflation.
Men i forbindelse med en dialog vi har haft med Forbrugerombudsmanden vedrørende muligheden for generelt at fastsætte tillæg til prisen, har vi fået en tilkendegivelse af, at Forbrugerombudsmanden nu ser mere restriktivt på anvendelse af tillæg end tidligere.
Det er Forbrugerombudsmandens opfattelse, at det som udgangspunkt IKKE længere er muligt at fastsætte tillæg til en pris, medmindre tillægget afspejler en helt særlig og foreløbig situation.
Er du medlem af HORESTA kan du læse mere i dette notat.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Låneproblemer presser restaurantbranchen
30-04-2024
-
Strawberry overtager jysk hotel fra Scandic
30-04-2024
-
Go-hotellerne udvider med sit femte hotel
30-04-2024
-
Hotel Vejlefjord vil være Danmarks bedste arbejdsplads
30-04-2024
-
Forlystelsesparker bruger data til at fastsætte billetpris
30-04-2024
-
Vestkystaktør fortsætter fremgangen: Hvidbjerg Strand leverer nyt rekordregnskab
30-04-2024
-
Marienlyst Strandhotel har også brug for influencere
30-04-2024