Vi skal ikke stoppe med at være turister, men vi skal gøre det på en ansvarlig måde. Det var blandt budskaberne, da HORESTAs miljøchef, Mikal Holt Jensen, mandag eftermiddag var i ”Kulturen på P1”.
Og der spiller virksomhederne en stor rolle. Derfor har HORESTA for nyligt lanceret Green Attraction, som er en certificering målrettet forlystelsesparker, museer, attraktioner og andre oplevelsesvirksomheder.
”Med konkrete kriterier giver Green Attraction en rettesnor for at arbejde med miljø og bæredygtighed. Det er ikke ensbetydende med, at rutsjebanen ikke skal køre stærkt. Certificeringen skal i stedet hjælpe den gode oplevelse til også at blive mere ansvarlig,” siger Mikal Holt Jensen, sekretariatschef i Green Attraction & miljøchef i HORESTA.
Han tilføjer, at turisterne i højere grad efterspørger bæredygtigheden, og med den nye certificering får oplevelsesvirksomhederne et stærkt værktøj til at markedsføre sig.
Mikal Holt Jensen understreger desuden, at certificeringen ikke er ensbetydende med, at virksomhederne læner sig tilbage på den bæredygtige dagsorden. Der er løbende inspektioner, og kriterierne udvikler sig over tid.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Manglende Airbnb-evaluering skaber frustration i branchen
22-12-2024
-
Dagrofa overtager Den Danske Spiseguide
22-12-2024
-
Nyt luksushotel på vej i Næstved skaber debat
22-12-2024
-
Unge ejere genopliver historisk badehotel på Langeland
22-12-2024
-
Historisk vandrehjem moderniseres med stor donation
22-12-2024
-
Forbrugertillid når årets bund
22-12-2024
-
Lindner Hotels søger løsning efter konkursbegæring
22-12-2024