For restauratøren Michael Bay Olsen, indehaver af Restaurant Furesøbad, har 2022 været noget af en rutsjebane. Desværre er turen ikke forbi, og det er ikke den type forlystelse, der giver det gode sug i maven.
Efter restriktionerne blev afskaffet, vendte efterspørgslen hurtigt tilbage, og alle i virksomheden måtte løbe stærkt for at følge med. Og faktisk var det stadig ikke muligt at byde alle gæster velkommen.
”Vi ville jo gerne opretholde vores høje standarder, og da det var umuligt at finde kvalificeret personale, stod vi pludselig i en situation, hvor vi måtte sige nej til ca. 30 gæster hver eneste dag hele sommeren,” fortæller Michael Bay Olsen.
Med et gennemsnitligt forbrug pr. gæst på ca. 300 kr. er det meget omsætning, som virksomheden er gået glip af. Og de penge kunne restauranten sagtens have brugt i den nuværende situation, hvor store regninger truer virksomhedens drift.
”Vi har slukket lyset alle de steder, hvor det kan lade sig gøre, og hvor det giver mening. Vi afsøger alle muligheder og forfølger alle gode ideer. Lige nu ser vi på, om det vil give mening med både takeaway og dagens ret for at begrænse råvareindkøb og andre udgifter i virksomheden,” siger Michael Bay Olsen.
HORESTA sætter for tiden spot på, hvordan hotel-, restaurant- og turisterhvervet er ramt af den aktuelle energikrise. Du kan høre mere om Restaurant Furesøbads udfordringer i videoen her:
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Marriott runder 9.300 hoteller globalt
04-02-2025
-
Helsingør ændrer nattelivsregler for unge
04-02-2025
-
Norske Strawberry investerer stort: Kurs mod 250 hoteller
04-02-2025
-
Pizza Hut gør comeback med 15 nye restauranter
04-02-2025
-
Turismens CO2-aftryk falder trods vækst
04-02-2025
-
6 af 10 danskere vil bruge flere penge på rejser fremover
04-02-2025
-
Sunset Boulevard åbner ny restaurant i Næstved
04-02-2025
-
Nye ejere overtager kendt hotel i Ærøskøbing
04-02-2025