Arbejdsmiljørådet skyder nu gang i en ny kampagne med fokus på seksuel chikane. Her skal arbejdspladserne klædes bedre på til at forebygge og håndtere problemerne.
Her bliver blandt andet fremhævet gode eksempler på virksomheder, der arbejder aktivt med at komme problemet til livs. Blandt dem er Letz Sushi. Restaurantkæden har klare retningslinjer for god adfærd og arbejder proaktivt med at klæde deres medarbejdere på til at medvirke til et godt arbejdsmiljø. Det gør de bl.a. gennem øget fokus på trivsel og åbenhed blandt medarbejderne.
På kampagnesiden kan du se videoer med blandt andre medarbejdere fra Letz Sushi.
HORESTA bakker op om kampagnen, og advokat Luise Mai Bøgestad udtaler:
”Det er vigtigt, at man arbejder med en sund arbejdsmiljøkultur, og alle dele af virksomheden spiller en afgørende rolle. Vi er hinandens arbejdsmiljø, og som arbejdsgiver er det vigtigt, at man tænker både præventivt og handler resolut, hvis situationer opstår. For dårlig opførsel og seksuel chikane hører ikke hjemme i branchen,” understreger hun.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Norsk hotelmilliardær omdøber kendt hotelkæde
14-01-2025
-
Flere stillinger forsvinder fra positivlisten
14-01-2025
-
Verdensturismen boomer igen med stærk vækst i nye regioner
14-01-2025
-
HORESTA: Turismens glas er trekvart fyldt
14-01-2025
-
300.000 ansøgninger til Joe & The Juice: AI erstatter traditionelle jobansøgninger
14-01-2025
-
AI skaber nye muligheder for turismebranchen
14-01-2025
-
Andelsdiskotek kan blive samlingspunkt for Vordingborgs unge
14-01-2025