”I løbet af ugen tilbyder vi rolige omgivelser til fordybelse for konferencegæster, mens vi i weekenden sadler lidt om og holder store fester,” siger Helle Petersen, der er indehaver af Rønnes Hotel.

For hende er det vigtigt, at gæsterne bliver mødt af en personlig stemning, når de træder ind ad døren i det solgule hus.

”Vi har det her smukke, store sted og vi ønsker sådan at gæsten føler en familiær og hjemlig stemning hvad enten de er på kursus eller til konfirmation.”

Råvarer og pynt fra lokalområdet
Og lige som at gæsterne bliver en del af hotellet under opholdet, gør Helle Petersen også meget for, at hotellet er en del af nærområdet og bruger områdets lokale råvarer, når det er muligt. Det bidrager til den hjemlige atmosfære, og den er populær blandt gæsterne.

”Det mest fantastiske er at opleve gæster, der efter én fest straks booker hotellet til en ny. Bedre feedback kan vi vist ikke få,” siger Helle med et smil, men fortæller også, at hotellet som de fleste andre i branchen kæmper med at finde egnet tjenerpersonale, der kan hjælpe ved de mange fester og konferencer.

Rønnes Hotel har netop meldt sig ind i HORESTA, og det har de gjort af flere årsager, fortæller indehaveren.

”Vi har blandt andet meldt os ind i HORESTA for at få juridisk bistand og hjælp med overenskomstforhandlinger med 3F.”

Du kan altid læse mere om medlemskab af HORESTA her eller kontakte vores medlemschef, Nadeem Wasi.

20240530 DSC00357
Medlemschef
Nadeem Wasi

Dansk rejsegruppe får 11. hotel i Østrig

SkiGroup med Højmark Rejser har fået driften af firestjernet hotel i Tyrol. Dermed har gruppen 11 hoteller i Østrig, hvoraf man ejer seks. Der kigges som noget nyt også efter hoteller i andre lande.

Forskellige udfordringer for hovedstads- og provinshoteller

Mens landets hoteller ser omkostninger som deres største udfordring i øjeblikket, er oplevelsen af andre udfordringer ikke den samme. Konkurrencen er øget mellem hovedstadshoteller, mens provinshoteller oplever andre udfordringer.

Log ind