På blot 18 uger er Christinna Stokkendal, som er tjener i HimmerLand, blevet efteruddannet som faglært tjener gennem JA TAK til efteruddannelse, som HORESTA og 3F står bag. I HimmerLand har ledelsen nemlig valgt, at de gerne vil dygtiggøre deres medarbejdere og give dem mulighed for at uddanne sig - selv når de har tilbragt mange år på arbejdsmarkedet.
Det muliggør JA TAK til efteruddannelse, da medarbejdere som Christinna kan få fuld løn og tage uddannelsen i arbejdstiden, så det harmonerer med familielivet. En virksomhed som Himmerland, der vælger at investere i medarbejderne, kan ligeledes søge AUB og kompetencefonden, som giver virksomheden en økonomisk håndsrækning til at uddanne medarbejderne.
”Projekt JA TAK har helt klar åbnet vores øjne for de muligheder, der ligger for efteruddannelse, og gjort det overskueligt, hvad det er for nogle uddannelser, vi kan sende vores medarbejdere afsted på,” siger Pia Søgaard, der er HR Business Manager i HimmerLand.
Mere ansvar
Christinnas overgang fra ufaglært til faglært tjener betyder, at hun nu er blevet ansvarlig for Himmerlands tjenerelever og teamleder for medarbejderne i Tjenerstaben.
Hun har derudover også fået et større ansvar, når selskaber besøger HimmerLand.
I videoen kan du høre Pia Søgaard og Christinna Stokkendal fortælle om, hvad efteruddannelse betyder for arbejdspladsen.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Norsk hotelmilliardær omdøber kendt hotelkæde
14-01-2025
-
Flere stillinger forsvinder fra positivlisten
14-01-2025
-
Verdensturismen boomer igen med stærk vækst i nye regioner
14-01-2025
-
HORESTA: Turismens glas er trekvart fyldt
14-01-2025
-
300.000 ansøgninger til Joe & The Juice: AI erstatter traditionelle jobansøgninger
14-01-2025
-
AI skaber nye muligheder for turismebranchen
14-01-2025
-
Andelsdiskotek kan blive samlingspunkt for Vordingborgs unge
14-01-2025