Har jeres virksomhed 50 medarbejdere eller flere? Så skal I etablere en whistleblowerordning i jeres virksomhed, som giver medarbejderne mulighed for at indberette mistanke om ulovlige hændelser.

Der er dog forskel på, hvornår ordningen skal være iværksat, alt efter hvor mange medarbejdere, I har.

  • Har I 50 medarbejdere eller flere har i frem til 17. december 2023 til at få iværksat ordningen.
  • Har I 250 medarbejdere eller flere nærmer fristen sig. Inden den 17. december 2021 skal ordningen være etableret.

Få rabat som medlem af HORESTA

DAHL Advokatpartnerskaber har udviklet et digitalt værktøj, der både gør det trygt, sikkert og nemt at håndtere whistleblower-henvendelser professionelt. Deres løsning er udviklet med flere indberetningsmuligheder, med højde for sikkerhed og databeskyttelse og med mulighed for rådgivning og sagsbehandling.

Som medlem af HORESTA får I 20 % rabat på prisen på de forskellige løsninger, DAHL udbyder.

I kan læse mere om DAHLs Whistleblower-løsningen og rabatterne her.

Hvorfor en whistleblowerordning?

Målet med de obligatoriske whistleblower-ordninger er at give medarbejdere mulighed for anonymt at indberette mistanke om potentielle eller faktiske EU-overtrædelser og alvorlige lovovertrædelser i arbejdsforhold, fx tyveri, bedrageri, seksuel chikane eller øvrig grov chikane på deres arbejdsplads.

Læs mere om ordningen her.

Tekstil og merchandise

HORESTAs medlemmer får 10% rabat på tekstilprodukter og 15% rabat på alt merchandise.

Log ind