Savnet til oplevelseserhvervet har glædeligvis været stort blandt mange danskere. Derfor har nogle virksomheder oplevet mange gæster i visse tidsrum i de første genåbningsuger. HORESTA er dog ikke bekymrede for, hvorvidt virksomhederne kan håndtere gæsterne, fortæller politisk direktør, Kirsten Munch til TV2 Nyhederne og TV2 News. Det har de nemlig vist siden krisens start.
”Det kræver noget ekstra forståelse fra de danskere, der er i et festligt humør, men det oplever vi også. Restriktionerne koster dog ekstra ressourcer og penge for erhvervet,” siger Kirsten Munch, politisk direktør i HORESTA.
Hun understreger, at restriktionerne selvfølgelig bliver overholdt.
”Det er den eneste måde, hvorpå vi kan åbne. Alle HORESTAs medlemmer gør sig ekstra, ekstra umage for, at det her foregår på ordentlig vis. Vi har brug for at vise, at vi kan håndtere det,” fortæller hun med henvisning til, at det er en forudsætning for at slippe af med restriktionerne.
Da restauranterne genåbnede efter første nedlukning, oplevede Danmark ikke en vækst i smitten, og siden da er erhvervet blevet underlagt skrappere lukketid, bordreservationskrav og gæsterne skal fremvise coronapas.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Norsk hotelmilliardær omdøber kendt hotelkæde
14-01-2025
-
Flere stillinger forsvinder fra positivlisten
14-01-2025
-
Verdensturismen boomer igen med stærk vækst i nye regioner
14-01-2025
-
HORESTA: Turismens glas er trekvart fyldt
14-01-2025
-
300.000 ansøgninger til Joe & The Juice: AI erstatter traditionelle jobansøgninger
14-01-2025
-
AI skaber nye muligheder for turismebranchen
14-01-2025
-
Andelsdiskotek kan blive samlingspunkt for Vordingborgs unge
14-01-2025