Seks asfaltarbejdere ville gerne tjekke ind med kort varsel. Hotellet modtager et privat kreditkortnummer, men bliver bedt om at vente med at trække penge til håndværkerfirmaet kan fremsende firmakortet.

Det var indledningen på en ubehagelig oplevelse for et hotel i Storkøbenhavn, som nu advarer kollegerne. Hoteldirektøren, som har været flere årtier i erhvervet, fortæller, at det virkede ekstremt professionelt, og han står nu tilbage med en ubetalt regning på 28.000 kr.

For de tre britiske og tre svenske håndværkere løb nemlig fra regningen, og de efterlod raserede værelser. Da hotelvirksomheden rettede henvendelse til håndværkervirksomheden stod det klart, at de angivne oplysninger var falske, og håbet om betaling var forsvundet.

Hoteldirektøren tilføjer, at gæsterne var iført arbejdstøj, og eftersom de ikke talte dansk, forventer han, at de vil forsøge at gentage nummeret hos andre hoteller. Derfor har han bedt HORESTA videregive denne advarsel.

Se også

Dansk rejsegruppe får 11. hotel i Østrig

SkiGroup med Højmark Rejser har fået driften af firestjernet hotel i Tyrol. Dermed har gruppen 11 hoteller i Østrig, hvoraf man ejer seks. Der kigges som noget nyt også efter hoteller i andre lande.

Forskellige udfordringer for hovedstads- og provinshoteller

Mens landets hoteller ser omkostninger som deres største udfordring i øjeblikket, er oplevelsen af andre udfordringer ikke den samme. Konkurrencen er øget mellem hovedstadshoteller, mens provinshoteller oplever andre udfordringer.

Log ind