Der har på det seneste været en række sager med snyd af gavekort til hotel- og restaurantydelser. Det kan både dreje sig om snyd af den som køber gavekortet, den som modtager et gavekort, og virksomheden hvortil gavekortet indløses.

Det er primært i forbindelse med salg af gavekort mellem virksomheder, hvor HORESTA har oplevet en form for systematisk bedrageri.

HORESTAs anbefalinger lyder derfor:

 Anbefalinger til virksomheder

  • Har ejerne/ledelsen hos gavekortudbyderne været involveret i andre gavekortvirksomheder, som er erklæret konkurs?
  • Hvor længe har virksomheden eksisteret, selskabsform, regnskab etc.?
  • Er virksomheden registreret i Danmark, og hvor han den kontor/hvor opererer den fra?
  • Spørg efter kundereference fra virksomheden, og undersøg virksomhedens renomme på anmeldelsessites

Anbefalinger til købere af gavekort:

  • HORESTA anbefaler at man køber direkte af virksomheden eller kæden
  • Køb kun gavekort gennem veletablerede gavekortudbydere
  • Hvis noget lyder for godt til at være sandt, så er der som regel noget galt  
  • Undersøg om gavekortets værdi er i overensstemmelse med hotellet egen hjemmeside
  • Undersøg løbetiden på gavekortet
  • Undersøg hvordan gavekortet bliver aktiveret

20240530 DSC00357
Medlemschef
Nadeem Wasi

Konkursramt hotel solgt på tvangsauktion

I løbet af et år gik stedet konkurs to gange. Nu har et investeringsfirma købt et sjællandsk badehotel på tvangsauktion, og man ønsker at finde nogen til at drive stedet.

Log ind