Når danskerne lægger ører til dystre pressemøder, så resulterer det i efterfølgende tøven, når det kommer til at bruge landets serverings- og overnatningssteder. Det fortæller HORESTAs politiske chefkonsulent, Kristian Nørgaard fredag morgen til DR TV Avisen.
Han håber, at denne uges restaurantkampagner som Dining Week og Dinnerdays vil vise danskerne, at de trygt kan benytte turisme- og oplevelseserhvervet.
”Det er enorm vigtigt med initiativer som disse. Omsætning falder på et tørt sted. At danskerne går ud og spiser i denne uge reder dog ikke oktober måned, men det kan måske hjælpe til, at der er færre fyringer på mandag. Det vigtigste er at få danskerne ud og vise, at det er trygt at gå på restaurant og få oplevelser. Det er professionelle rammer,” fortæller Kristian Nørgaard.
Til TV Avisen fortalte han desuden, at HORESTA har lanceret SAFE TO VISIT, som gæsterne kan navigere efter for at finde spise- og overnatningssteder, hvor der fokus på hygiejne, retningslinjerne bliver overholdt, og hvor personalet er uddannet i gældende regler.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
HORESTA: Høje omkostninger og mangel på arbejdskraft vil præge 2025
02-01-2025
-
Turistbranchen i rundbordssamtale med regeringen
02-01-2025
-
Nye flagregler er trådt i kraft
02-01-2025
-
Catering hitter: Nytårsmaden kommer i stigende grad udefra
02-01-2025
-
Minister i nytårsartikel: Turismen skal udvikles og udvides
02-01-2025
-
Hilton planlægger 500 nye luksushoteller globalt
02-01-2025
-
Vesterhavet tiltrækker rekordmange internationale turister
02-01-2025
-
Scandic lukker landechef-stilling i Danmark
02-01-2025