Turisme- og oplevelseserhvervet er under et ekstremt økonomisk pres og ser derfor frem til, at regeringen i denne uge lancerer en sommerpakke, der skal sætte gang i forbruget.
Det sagde HORESTAs adm. direktør, Katia K. Østergaard, i morges i forbindelse med, at TV2/Business satte fokus på det kommende udspil ved blandt andet at besøge en række turistvirksomheder, der er hårdt presset af coronakrisen.
Katia K. Østergaard gjorde opmærksom på, at de danske hoteller har fået fjernet 75 procent af deres forretningsgrundlag på grund blandt andet forsamlingsforbuddet og den meget begrænsede grænseåbning.
Derfor er der hårdt brug for akut hjælp til erhvervet. Både hvad angår initiativer, som skal sætte gang i forbruget, og en forlængelse af de eksisterende hjælpepakker, sagde Katia K. Østergaard.
Hun nævnte blandt andet HORESTAs forslag om et oplevelsesfradrag og en nedsættelse af momsen som nogle af de mest oplagte greb, når forbruget i turisme- og oplevelseserhvervet skal stimuleres.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Norsk hotelmilliardær omdøber kendt hotelkæde
14-01-2025
-
Flere stillinger forsvinder fra positivlisten
14-01-2025
-
Verdensturismen boomer igen med stærk vækst i nye regioner
14-01-2025
-
HORESTA: Turismens glas er trekvart fyldt
14-01-2025
-
300.000 ansøgninger til Joe & The Juice: AI erstatter traditionelle jobansøgninger
14-01-2025
-
AI skaber nye muligheder for turismebranchen
14-01-2025
-
Andelsdiskotek kan blive samlingspunkt for Vordingborgs unge
14-01-2025