Hotelstjerner bruges flittigt på bookingportaler og i mange andre sammenhænge. Med det nye www.hotelstars.dk tilbyder HORESTA gæster og andre interessenter en oversigt over de virksomheder, der er klassificeret under den fælleseuropæiske hotelklassifikation, Hotel Stars Union.

Udover hotelklassifikationen fremgår også konferenceklassifikation, Green Key samt medlemskab af HORESTA – og i kombination med disse mærker, kan der selvfølgelig også søges på beliggenhed.

”I en tid med brugeranmeldelsesportaler og subjektive vurderinger er hotel- og konferencestjernerne et objektivt kriteriesæt, som giver gæsterne et klart og tydeligt billede af, hvad de kan forvente sig. Det får de på det nye Hotelstars.dk,” fortæller klassifikationschef Jan Fischer, og fortsætter:

”Formålet er også at gøre det lettere og mere effektivt for virksomhederne, da informationerne nu kun opdateres ét sted.”

Fremadrettet skal virksomhederne således kun opdatere beskrivelser og fotos ét sted – nemlig hos VisitDenmark, hvorfra data automatisk også vises på Hotelstars.dk. Er der fejl på virksomhedernes profilside på VisitDenmark.dk, eller ønsker de justeringer, står der nederst på siden kontaktoplysninger til deres lokale VisitDenmark-kontor ('Opdateret af ...'), som har ansvaret for opdatering af siden.

HORESTA sørger for opdatering af antal stjerner for hotel- og konferenceklassifikation, Green Key-certificering samt medlemskab af HORESTA. Disse oplysninger vil også automatisk blive opdateret i VisitDenmarks markedsføringskanaler.

Har I spørgsmål til det nye Hotelstars.dk eller jeres klassifikation, er I velkommen til at kontakte:

20240524 DSC00095
Klassifikationschef / Chefkonsulent medlemscenter
Jan Fischer

Dansk rejsegruppe får 11. hotel i Østrig

SkiGroup med Højmark Rejser har fået driften af firestjernet hotel i Tyrol. Dermed har gruppen 11 hoteller i Østrig, hvoraf man ejer seks. Der kigges som noget nyt også efter hoteller i andre lande.

Forskellige udfordringer for hovedstads- og provinshoteller

Mens landets hoteller ser omkostninger som deres største udfordring i øjeblikket, er oplevelsen af andre udfordringer ikke den samme. Konkurrencen er øget mellem hovedstadshoteller, mens provinshoteller oplever andre udfordringer.

Log ind