Om lidt dyster gastronomiske talenter ved OL i madlavning. Ambassadør for brandingkampagnen Hospitality Career Oliver Knudsen er Cateringlandsholdets absolut yngste mand. Oliver blev udtaget til Cateringlandsholdet for præcist et år siden ved en audition i Odense, og siden er det gået rigtigt stærkt i den unge mands karriere.

”Jeg har simpelthen lært så meget af at træne med Cateringlandsholdet, og det har givet mig et enormt fagligt boost og styrket mig i troen på en dag at blive selvstændig chocolatier,” fortæller Oliver, der i aften flyver til OL i Stuttgart. Det er første gang Oliver skal deltage i en international konkurrence og forventninger er tårnhøje.

”Det bliver en kæmpe oplevelse. Personligt glæder jeg mig helt vildt til at se, hvad alle de andre deltagere har i ærmet af teknikker og gode smagssammensætninger – og så selvfølgelig mærke hele den særlige OL-stemning og heppe på vores fire mænd i boxen,” siger Oliver Knudsen.

(artiklen fortsætter under billedet)

(Foto: Jesper Rais/Dansk Gastronomisk Union)

Ifølge Team Manager Lars Brynjulf Nielsen, har Oliver Knudsen præcis det, der skal til:

”Oliver er trods sin unge alder en meget dygtig håndværker, der har styr på teknikker og smag. Han er nysgerrig og villig til at lære nyt, og så ved han, at det kræver hårdt arbejde at komme langt. Så han knokler på, dygtiggøre sig og suger hele tiden til sig fra de mere erfarende på holdet.”

Ved at deltage i OL og ved at indgå i brandingkampagnen håber Oliver, at flere unge kan få øjnene op for, hvad en karriere i hotel- og restauranterhvervet også kan bruges til.

Cateringlandsholdet, der vandt bronze ved VM i 2018, stiller til dette års OL med 10 mand, hvoraf 4 af dem går i boxen og konkurrerer i disciplinen ”Restaurant of Community Catering” mandag den 17. februar kl. 11.30-14.30. 

For Team Manager, Lars Brynjulf Nielsen, er forventningen om endnu en podieplads helt klar:

”Vi skal lande i en top tre. Vi har gennem de seneste måneder virkelig koncentreret os om at få smagene til at stå lige i skabet, for netop smagen tæller med 50 ud af de 100 mulige point ved bedømmelsen. Og det har vi virkelig fået styr på nu, så ja jeg forventer, at vi har medaljer med hjem.”

Læs mere om brandingkampagnen på www.hospitalitycareer.dk.

Dobbelt så dyre hotelværelser i Paris under OL

Selv om det er svært at trække turister til Paris under OL, er bookinger, længden af ophold og prisen på hotelværelser steget til OL-perioden i forhold til samme tid sidste år, viser ny opgørelse.

Log ind