Pocheret hummer med kastanjer. Marinerede kammuslinger med sort trøffel. Og en quiz.

Det har i en periode været menuen på den to-stjernede Michelin-restaurant, Eleven Madison Park, i New York. Til dessert fik gæsterne således serveret en fornem æske med elegant indpakkede chokolader lavet på mælk fra fire forskellige dyr. Som tilbehør til chokoladerne blev der serveret et papir med billeder af de fire dyr, og gæsten skulle så sætte chokoladen sammen med det rette dyr og blev dermed en aktiv medspiller i måltidet. Med et lille grin fra tjeneren og nysgerrige smil til og fra bordene ved siden af.

Nadeem Wasi er medlemschef i HORESTA, og han ser meget positivt på tendensen.

”At integrere underholdning i måltidet handler jo dybest set om at skille sig ud. Vi så det blandt andet med Jensens Bøfhus, som revolutionerede markedet ved at tilbyde malebog med farveblyanter og softice til børnene, så forældrene kunne slappe af. Men gæster vænner sig også til ting, der engang var noget særligt, og de stiller stadigt højere krav til oplevelsen.”

I et presset marked er det nødvendigt at skille sig ud og tilbyde mere end blot et godt måltid. En splinterny rapport fra den amerikanske erhvervstænketank, Forrester, bekræfter at et målrettet fokus på kundeoplevelsen hurtigt ses på omsætningen.

Husk du kan følge HORESTAs VISITOR-magasin på Instagram, Facebook og LinkedIn.

20240530 DSC00357
Medlemschef
Nadeem Wasi

Log ind