Nolla Cabin er en bæredygtig hytte, der er placeret på den finske ø Vallisaari. Den er udviklet af den finske energivirksomhed Neste, der har gjort bæredygtighed til en af deres helt store mærkesager. Neste udviklede Nolla Cabin i forbindelse med deres ”Journey to Zero” kampagne, for at vise, hvordan vedvarende energi og selvforsyning kan bidrage til at minimere CO2-udledningen.
Den finske hytte er fri for både fossile brændstoffer og de fleste moderne bekvemmeligheder, men i stedet er der anvendt solpaneler og ”renewable” diesel, der sikrer, at de mest nødvendige faciliteter er funktionsdygtige.
(artiklen fortsætter under billedet)
Nolla Cabin skal inspirere og give de besøgende et indblik i, hvordan man kan opretholde en bæredygtig tilværelse ved brug af vedvarende energi og en tilgangsvinkel, der fokuserer på ”less is more”.
Muligheder/perspektivering:
Hvordan kan I inspirere til at gæster og kunder tænker mere bæredygtigt, samtidigt med at de snakker om jeres brand?
Læs mere:
https://www.neste.com/journeytozero/nolla-cabin/
Indlægget er produceret af Experiences by Innovation Lab, som HORESTA samarbejder med i forhold til trends og tendenser. Siden 2001 har Innovation Lab arbejdet med turisme og oplevelsesøkonomi. De har bl.a. kortlagt fremtidens møde- og konferenceformater med Inspiring Denmark, udviklet hoteloplevelser med Radisson BLU, leveret koncepter til oplevelsesparker som KRAFT i Ringkøbing, faciliteret en sammensmeltning af gastronomi og 3D-print med Malling og Schmidt, udviklet stedsbundne signaturoplevelser i ni sønderjyske byer, samarbejdet med VisitDenmark om digital gæsteservice og meget, meget mere.
De internationale trends er kurateret af Jarle Fink Kondrup, ekspert i teknologi og oplevelser, som er Innovation Labs spydspids inden for turisme og oplevelsesøkonomi.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Norsk hotelmilliardær omdøber kendt hotelkæde
14-01-2025
-
Flere stillinger forsvinder fra positivlisten
14-01-2025
-
Verdensturismen boomer igen med stærk vækst i nye regioner
14-01-2025
-
HORESTA: Turismens glas er trekvart fyldt
14-01-2025
-
300.000 ansøgninger til Joe & The Juice: AI erstatter traditionelle jobansøgninger
14-01-2025
-
AI skaber nye muligheder for turismebranchen
14-01-2025
-
Andelsdiskotek kan blive samlingspunkt for Vordingborgs unge
14-01-2025