Skal Danmark fastholde og forstærke vores bæredygtige image, er vi nødt til at blive endnu bedre til at dele de gode ideer og erfaringer. For at hjælpe det på vej i hotel-, restaurant- og turisterhvervet, lancerer HORESTA nu netværket ”SusDaneable”, hvor de fremmeste virksomheder og interessenter vil samles.
Formålet med SusDaneable er at fastholde og udbygge Danmarks grønne image og synliggøre det overfor erhvervs- og ferieturister.
”De bæredygtige initiativer fra virksomhederne vælter frem, og rigtig mange er kommet med på den grønne bølge. Med SusDaneable vil vi i HORESTA samle det dygtigste på området for at videndele og skabe nye samarbejder, så vi forstærke den grønne profil af Danmark som destination”, siger Mikal Holt Jensen, miljøchef i HORESTA.
Netværket startes med to møder årligt, hvor der vil være rig mulighed for debat og erfaringsudveksling. Første møde er den 20. juni.
Ambitionen er at øge bæredygtighedsindsatsen i erhvervet og løfte promoveringen af Danmark som bæredygtig destination.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA: Nej til alle 4 modeller for turistskat
12-07-2024
-
Mød fagatleterne fra skillslandsholdet
12-07-2024
PRESSEKLIP
-
Barcelona gør det. Paris gør det. Nu vil Københavns politikere også tage nyt skridt for at styre turismen
12-07-2024
-
Vicedirektør forlader Hotel- og Restaurantskolen
12-07-2024
-
Stjernekok køber rigmand ud af dansk Michelin-restaurant
12-07-2024
-
En vigtig indtægtskilde: Så mange penge bruger udenlandske turister i danske dagligvarebutikker
12-07-2024
-
Forklaringen findes i luften: Amerikanske turister strømmer til Danmark
12-07-2024
-
Stor vækst i turister fra to vigtige markeder: Lysten til at rejse til Danmark er steget syd for grænsen
12-07-2024
-
Turistbranchen lægger sig i selen for at invitere hunde indenfor
12-07-2024