Der kan være mange fordele ved at producere sine egne råvarer, men ikke alle virksomheder i storbyen har plads.
Dette dilemma satte Farm.one sig for at løse i 2015, da de startede deres eget landbrug i en kælder i New York. De producerer nu flere hundrede forskellige afgrøder i deres undergrundsfaciliteter året rundt og leverer til en lang række restauranter i New York.
(artiklen fortsætter under billedet)
Farm.one har udarbejdet et vertikalt landbrug, der kan eksistere uden jord – dette kaldes hydroponisk landbrug. Her anvendes ingen jord til dyrkning af planter, men derimod mineralske næringsopløsninger i vand. Farm.one bruger endda mindre vand, end når man vasker tøj.
Farm.one har skabt en mere bæredygtig tilgang til landbruget og har formået at give ubenyttede kældre og lignende områder ny værdi.
Muligheder/perspektivering:
- Hvordan kan I gøre jeres uudnyttede lokaler attraktive for andre?
- Hvordan kan I benytte uudnyttede lokaler på en ny måde?
- Hvordan kan I ændre jeres supply chain ved at tænke i nye muligheder?
Læs mere:
https://mashable.com/video/underground-eco-friendly-farm/?europe=true
Indlægget er produceret af Experiences by Innovation Lab, som HORESTA samarbejder med i forhold til trends og tendenser. Siden 2001 har Innovation Lab arbejdet med turisme og oplevelsesøkonomi. De har bl.a. kortlagt fremtidens møde- og konferenceformater med Inspiring Denmark, udviklet hoteloplevelser med Radisson BLU, leveret koncepter til oplevelsesparker som KRAFT i Ringkøbing, faciliteret en sammensmeltning af gastronomi og 3D-print med Malling og Schmidt, udviklet stedsbundne signaturoplevelser i ni sønderjyske byer, samarbejdet med VisitDenmark om digital gæsteservice og meget, meget mere.
De internationale trends er kurateret af Jarle Fink Kondrup, ekspert i teknologi og oplevelser, som er Innovation Labs spydspids inden for turisme og oplevelsesøkonomi.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Norsk hotelmilliardær omdøber kendt hotelkæde
14-01-2025
-
Flere stillinger forsvinder fra positivlisten
14-01-2025
-
Verdensturismen boomer igen med stærk vækst i nye regioner
14-01-2025
-
HORESTA: Turismens glas er trekvart fyldt
14-01-2025
-
300.000 ansøgninger til Joe & The Juice: AI erstatter traditionelle jobansøgninger
14-01-2025
-
AI skaber nye muligheder for turismebranchen
14-01-2025
-
Andelsdiskotek kan blive samlingspunkt for Vordingborgs unge
14-01-2025