Når restaurantgæster hører genkendelig musik, stimulerer det hjernens og påvirker humøret positivt. Det viser en ny undersøgelse fra det svenske analysebureau HUI og Soundtrack Your Brand, som det nyeste nummer af HORESTAs Visitor-magasin bringer en historie om.
Analysen viser blandt andet, at musikken kan øge salget med 9,1 pct. Musik kan også kamuflere stilhed og forstyrrende støj, samt skabe trygge rammer for kunder og medarbejdere i forretningen.
Kort sagt lyder analysens konklusion, at musik påvirker restaurantgæster positivt på mange måder, og musikken kan dermed påvirke virksomhedens salg og gæsteoplevelsen.
Det billede genkender Bo Fledelius, der er marketing manager i Nord Gruppen, der driver Cock’s & Cows. Her bliver en af hovedstadens mest eftertragtede burgere serveret, og musik er en vigtig ingrediens.
”Der er flere ting, som er med til at skabe stemningen i vores restauranter, og musik er helt sikkert et element. Cock’s & Cows-restauranterne er udsprunget af nattelivet, og vores gæster forventer en løssluppen feststemning, når nu også cocktails er en stor del af vores koncept,” fortæller Bo Fledelius.
Du kan læse mere om Cock’s & Cows musikbrug i det seneste nummer af Visitor. I artiklen fortæller Koda også, hvad lyd og musik generelt betyder for restauranterhvervet. På siden her kan du læse mere om, hvad virksomhedens betalinger går til i en række nye videoer.
Læs den fulde rapport af musiks indvirkning på bundlinjen hos restauranter her her.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Manglende Airbnb-evaluering skaber frustration i branchen
22-12-2024
-
Dagrofa overtager Den Danske Spiseguide
22-12-2024
-
Nyt luksushotel på vej i Næstved skaber debat
22-12-2024
-
Unge ejere genopliver historisk badehotel på Langeland
22-12-2024
-
Historisk vandrehjem moderniseres med stor donation
22-12-2024
-
Forbrugertillid når årets bund
22-12-2024
-
Lindner Hotels søger løsning efter konkursbegæring
22-12-2024