Turistbranchen sorterer naturligvis sit affald. Der er gode miljømæssige og økonomiske besparelser ved optimering af affaldssorteringen.
Der er øget fokus på CO2. Som branche har vi vist, at der kan opnås vækst uden CO2-forbruget stiger. HORESTA har i mange å haft fokus på et hjælpe turisterhvervet med energibesparelser. Det er godt for klimaet og sikre væsentlige besparelser på driftsomkostningerne uden at det går ud over gæsternes oplevelse.
Som HORESTA-medlem kan du her få adgang til målrettet viden og særlige dokumenter indenfor miljø, energi og bæredygtighed.
HORESTA og spisesteder med takeaway vil gerne bidrage til at løse udfordringerne med emballage og service til takeaway.
Både danske og udenlandske turister har øget fokus på friluftsaktiviteter og outdoor, og Danmark har en masse at byde på. Mange turistvirksomheder gode god til at vise, hvad de kan opleve i deres område. De er i den grad blevet turistens adgangsportal til oplevelser.
Der er forskel på miljømærkning og miljøledelse. Miljøledelse eller styring er et værktøj til at styre miljøarbejdet, mens miljømærker indeholder både miljøledelse og konkrete miljøkrav om fx kompetenceudvikling af medarbejderne, brug af økologi etc.
København og Danmark er kendt, som en grøn og bæredygtig destination. Men hvordan kommer du i gang med den grønne dagsorden? Og hvordan kan vi hjælpe dig?
HORESTA har arbejdet med CSR og samfundsansvar i mange år. Det sker under forskellige emner som miljø og klima, madspild, arbejdsforhold, tilgængelighed, antikorruption etc., og i den senere tid under FN´s 17 Verdensmål.