Horesta

 

Nyheder

Dansk miljømærke virker også internationalt

15. nov 2017

Det danskudviklede miljømærke Green Key er i dag udbredt til 56 lande og 2.600 turistvirksomheder, der kan signalere, at de tænker på miljø og bæredygtighed, uden at det går ud over gæsternes oplevelse og komfort. Sådan skriver Mikal Holt Jensen, leder af sekretariatet for Green Key i det nye nummer af Møde & Eventmagasinet.

”Green Key-mærket er en måde, hvorpå hoteller, restauranter, konferencecentre og andre virksomheder i turismeerhvervet kan gøre sig attraktive over for kunder, der stiller grønne krav i deres indkøb. Det gælder ikke mindst erhvervsturisme, hvor flere og flere såvel private som offentlige virksomheder kræver en grøn profil til deres møder, kurser og konferencer. Selvom Green Key umiddelbart spiller en større rolle lige nu i storbyer, er der ikke tvivl om, at det vil brede sig til mindre aktører over hele landet på lidt længere sigt.”

Han tilføjer, at det bliver mere og mere vigtigt for både erhvervskunderne og turisterne, at stederne tænker på miljøet og ordentlige arbejdsforhold mm., så man ud over et behageligt ophold og god komfort også har en god samvittighed.

Læs hele artiklen (s. 56) og magasinet her.

 

Kommentarer