Horesta

 

Nyheder

God service har fået sit eget manifest

Aktiviteter16. maj 2017

Gennem projektet NICE har service- og turistbranchen nu i fire år arbejdet med at udvikle serviceniveauet i Danmark.

Nu har NICE-samarbejdet kogt de første mange erfaringer ned til syv punkter for, hvad der er god service. Syv punkter, der udgør et oplevelsesmanifest, som hele service- og turistbranchen kan lade sig inspirere af.

Mandag blev manifestet offentliggjort på Bella Sky i København, hvor omkring 50 repræsentanter fra hele turisterhvervet var samlet til en workshop om, hvordan branchen kan efterleve manifestet.

”Den sublime service og de gode oplevelser bliver helt afgørende konkurrenceparametre i fremtiden. Danmark skal være verdenskendt for at levere god service og skabe oplevelser, som vores gæster kan dele med venner og familie. Det er et vigtigt skridt på vejen, at vi er nået frem til at få defineret syv punkter for, hvad der skaber den gode service og de gode oplevelser”, siger Katia K. Østergaard, der er adm. direktør i HORESTA, som er blandt initiativtagerne til NICE.

Ideen til oplevelsesmanifestet blev første gang lanceret på et møde i Turismens Vækstråd, der er stiftet af HORESTA og samler nogle af de vigtigste aktører i erhvervet.

På mødet fortalte Claus Meyer om manifestet for nordisk mad, som var med til at kickstarte udviklingen i dansk gastronomi, og Jørgen Ramskov fortalte om tankerne bag dele af filmbranchens dogmemanifest, der bidrog til at gøre dansk film verdenskendt.

”Det er håbet, at oplevelsesmanifestet kan blive omdrejningspunktet for at udvikle de gode serviceoplevelser på samme måde som manifesterne for nordisk mad og dogmefilmene satte nye standarder”, siger Katia K. Østergaard.

 

For yderligere information kontakt:

Marianne Kragh

Uddannelseschef, 
Politisk afdeling
Tlf.: +45 35 24 80 80kragh@horesta.dk

medarbejder_HORESTA

Kommentarer