Horesta

 

Nyheder

Turistinformationer er en ressource - også digitalt

Branchenyt16. feb 2017

Destination Bornholm har pr. januar 2017 overtaget driften af turistinformationerne på Bornholm. Tidligere har de lokale turist- og erhvervsforeninger drevet turistinformationerne på øen. Kun Bornholms Velkomstcenter har hidtil været drevet af Destination Bornholm.

Nu er alt samlet under én hat. Det skaber mulighed for synergi i driften, men for Destination Bornholm har der også været andre perspektiver i overtagelsen.

”Jeg tror på den personlige betjening, som en vigtig del af den autentiske og nære oplevelse, når man er ude og rejse”, siger Pernille Kofod Lydolph, direktør i Destination Bornholm, og fortsætter:

”Omvendt så skaber den digitale verden en masse muligheder, som rigtig mange gæster benytter sig af og forventer, at en destination gør brug af. Dem er vi også leveringsdygtige i på Bornholm, men de skal vedligeholdes, ellers er de ikke meget værd. Med overtagelsen af turistinformationerne har vi fået nye og flere kræfter til vedligehold af chat, hjemmeside, app, sociale medier og platforme, der i øvrigt måtte opstå i fremtiden”, slutter Pernille Kofod Lydolph.

Hos HORESTA roser man tiltaget, og organisationen håber, at andre landsdele tager ved lære at initiativet:

”Vi har begrænsede ressourcer til markedsføring i turismen, og derfor glæder det os, når vi ser initiativer som disse. Vi er nødt til at tænke smart, hvis Danmark skal følge med i konkurrencen fra nabolandene, og vi opfordrer de øvrige regioner til at lade sig inspirere af, hvad man her har gjort på Bornholm,” siger Jesper Bengtson, regionschef i HORESTA.

 

For yderligere information kontakt:

Jesper Bengtson

Regionschef,
Politisk afdeling
Tlf.: +45 35 24 80 80bengtson@horesta.dk

medarbejder_HORESTA

Kommentarer