Horesta

 

Holdninger

Turismens værdikæde

Turisme i Danmark skal betragtes fra turistens synsfelt og oplevelse for at sikre fokus på hele værdikæden. Turismens værdikæde ser sådan ud:

Turister, der kommer til Danmark, leverer omsætning ikke blot til overnatningssteder og spisesteder. Godt halvdelen af den omsætning, som turisterne lægger i Danmark, lægges i erhverv som detailhandel, transport og biludlejning m.v.

HORESTA mener, at det er vigtigt at inddrage hele værdikæden og involvere alle relevante såvel offentlige som private parter i strategi og handling for turismen. Netop derfor har HORESTA taget initiativ til etablering af Turismens Vækstråd, som består af 40 topledere fra turismens værdikæde. Vækstrådet fungerer som en tænketank, der identificerer og udvikler nye ideer, mål og løsninger, samt sætter en politisk dagsorden på erhvervets rammevilkår.

Tilbage til Mærkesager

 

login  



Få et login/password >Har du glemt dit password? >

Nyhedsbrev

Tilmeld dig HORESTAs nyhedsbrev og hold dig opdateret på branchenyt, lovgivning, arbejdsret, fødevarer og miljø
Tilmeld nyhedsbrev >

PRESSEKLIP

Sushi-restaurant åbner på prominent adresse23-11-2017Stærkt team og kendt investor bag ny restaurant23-11-2017Jyske Bank tror dankortet er på vej i graven23-11-2017Colliers: Flere hotelkæder søger mod Aarhus23-11-2017Nyt eventkoncept vil prøve kræfter med Danmark22-11-2017Noma 2.0 er udsolgt 22-11-2017Sukkerfabrik er blevet renoveret til møder22-11-2017Landsholdshotel får turismens miljømærke22-11-2017