Horesta

 

Holdninger

Turismens værdikæde

Turisme i Danmark skal betragtes fra turistens synsfelt og oplevelse for at sikre fokus på hele værdikæden. Turismens værdikæde ser sådan ud:

Turister, der kommer til Danmark, leverer omsætning ikke blot til overnatningssteder og spisesteder. Godt halvdelen af den omsætning, som turisterne lægger i Danmark, lægges i erhverv som detailhandel, transport og biludlejning m.v.

HORESTA mener, at det er vigtigt at inddrage hele værdikæden og involvere alle relevante såvel offentlige som private parter i strategi og handling for turismen. Netop derfor har HORESTA taget initiativ til etablering af Turismens Vækstråd, som består af 40 topledere fra turismens værdikæde. Vækstrådet fungerer som en tænketank, der identificerer og udvikler nye ideer, mål og løsninger, samt sætter en politisk dagsorden på erhvervets rammevilkår.

Tilbage til Mærkesager

 

login  



Få et login/password >Har du glemt dit password? >

Nyhedsbrev

Tilmeld dig HORESTAs nyhedsbrev og hold dig opdateret på branchenyt, lovgivning, arbejdsret, fødevarer og miljø
Tilmeld nyhedsbrev >

PRESSEKLIP

Saddam Husseins luksusyacht fra Danmark bliver til hotelskib25-05-2018Ægtepar tager springet og bliver hostelejere25-05-2018Sådan går det med Price-brødrenes fire restauranter25-05-2018Stor madmesse vender tilbage25-05-2018Mobilepay og Tivoli går hånd i hånd med ny betalingsform25-05-2018Rekord-vejr får kunder i biksen: "Vi er ekstremt glade"25-05-2018Personalemangel truer vækst i turismebranchen25-05-2018Kvinder til kamp mod den fede madkultur: Savner de små portioner på restauranter25-05-2018