Horesta

 

Holdninger

Turismens værdikæde

Turisme i Danmark skal betragtes fra turistens synsfelt og oplevelse for at sikre fokus på hele værdikæden. Turismens værdikæde ser sådan ud:

Turister, der kommer til Danmark, leverer omsætning ikke blot til overnatningssteder og spisesteder. Godt halvdelen af den omsætning, som turisterne lægger i Danmark, lægges i erhverv som detailhandel, transport og biludlejning m.v.

HORESTA mener, at det er vigtigt at inddrage hele værdikæden og involvere alle relevante såvel offentlige som private parter i strategi og handling for turismen. Netop derfor har HORESTA taget initiativ til etablering af Turismens Vækstråd, som består af 40 topledere fra turismens værdikæde. Vækstrådet fungerer som en tænketank, der identificerer og udvikler nye ideer, mål og løsninger, samt sætter en politisk dagsorden på erhvervets rammevilkår.

Tilbage til Mærkesager

 

login  



Få et login/password >Har du glemt dit password? >

Nyhedsbrev

Tilmeld dig HORESTAs nyhedsbrev og hold dig opdateret på branchenyt, lovgivning, arbejdsret, fødevarer og miljø
Tilmeld nyhedsbrev >

PRESSEKLIP

Bookingportaler øger andel af hotelkædes bookinger23-02-2018Lille workshop kan give mange millioner23-02-2018Bookingportals moderselskab skifter navn23-02-2018Kæmpe cirkus-tapasrestaurant på vej til København 23-02-2018Airbnb indfører kundeloyalitetsprogram 23-02-2018Se program for hotelkoncept på fødevaremesse23-02-2018300.000 ikke-rygere er sure: Regering vil tillade restaurantrygning23-02-2018Bøder til ti virksomheder for at oplyse priser uden moms23-02-2018