Horesta

 

Holdninger

Standard for dansk kvalitetsturisme

I regeringens Vækstplan for dansk turisme indgår udvikling af en standard for dansk kvalitetsturisme, der har til formål at højne servicen i dansk turisme. Turisterhvervet har konstant fokus på udvikling af kvalitet og service og det er højere end nogensinde før. Hoteller, attraktioner og restauranter vurderes hver eneste dag på de sociale medier af gæsterne, og markedskræfterne er skånselløse, hvis turisterhvervet ikke leverer en for gæsten tilfredsstillende oplevelse. Og god service er netop, når medarbejderne udviser værtskab og tager udgangspunkt i hver enkel gæsts behov. Den slags kan ikke sættes på formel.
HORESTA mener, at en ny kvalitetsstandard for turisme kan bidrage til at udvikle offentlig-private samarbejder på de enkelte destinationer og skabe et kollektivt ansvar omkring forbedring af kvalitet og service i en samlet destination. Vi skal tage udgangspunkt i turistens helhedsoplevelse og sikre god service også når det handler om information, skiltning og transport.


Tilbage til Mærkesager

 

login  



Få et login/password >Har du glemt dit password? >

Nyhedsbrev

Tilmeld dig HORESTAs nyhedsbrev og hold dig opdateret på branchenyt, lovgivning, arbejdsret, fødevarer og miljø
Tilmeld nyhedsbrev >

PRESSEKLIP

Danske hoteller er blevet hottere om vinteren20-02-2018Oslobåden hyrer Michelin-kokke20-02-2018Flere værelser og nyt brasserie på Hotel Randers20-02-2018Startede som "lille snothvalp fra Jylland." I dag er han chef for flere tusinde20-02-2018Michelinstjerner er ikke nok: Hver fjerde restaurant opgiver af få ny kok i køkkenet20-02-2018Medie: Michelin-ansatte knokler uden overenskomst20-02-2018Ny Michelin-kok: ”Udover at blive far, så er dette her det største”20-02-2018Madturisme for milliarder20-02-2018