Horesta

 

Holdninger

Standard for dansk kvalitetsturisme

I regeringens Vækstplan for dansk turisme indgår udvikling af en standard for dansk kvalitetsturisme, der har til formål at højne servicen i dansk turisme. Turisterhvervet har konstant fokus på udvikling af kvalitet og service og det er højere end nogensinde før. Hoteller, attraktioner og restauranter vurderes hver eneste dag på de sociale medier af gæsterne, og markedskræfterne er skånselløse, hvis turisterhvervet ikke leverer en for gæsten tilfredsstillende oplevelse. Og god service er netop, når medarbejderne udviser værtskab og tager udgangspunkt i hver enkel gæsts behov. Den slags kan ikke sættes på formel.
HORESTA mener, at en ny kvalitetsstandard for turisme kan bidrage til at udvikle offentlig-private samarbejder på de enkelte destinationer og skabe et kollektivt ansvar omkring forbedring af kvalitet og service i en samlet destination. Vi skal tage udgangspunkt i turistens helhedsoplevelse og sikre god service også når det handler om information, skiltning og transport.


Tilbage til Mærkesager

 

login  



Få et login/password >Har du glemt dit password? >

Nyhedsbrev

Tilmeld dig HORESTAs nyhedsbrev og hold dig opdateret på branchenyt, lovgivning, arbejdsret, fødevarer og miljø
Tilmeld nyhedsbrev >

PRESSEKLIP

Ny direktør til Scandic i Hvidovre24-11-2017Bornholm på jagt efter nordsjællandske gæster 24-11-2017HEAD aHEAD fejrer 15 års jubilæum24-11-2017Storhotel renoveres for 70 millioner kroner 24-11-2017Sushi-restaurant åbner på prominent adresse23-11-2017Stærkt team og kendt investor bag ny restaurant23-11-2017Jyske Bank tror dankortet er på vej i graven23-11-2017Colliers: Flere hotelkæder søger mod Aarhus23-11-2017