Horesta

 

Holdninger

Branding af Danmark

Danmark kan have et fantastisk turismeprodukt, men hvis ingen kender det, og konkurrenterne samtidig intensiverer markedsføringsindsatsen, bliver Danmark sat bagud.

Turismen er et af Danmarks største eksporterhverv. Udenlandske turister generer valutaindtjening til Danmark på ca. 35,7 mia. årligt. Det er derfor vigtigt, at turismen inddrages i den samlede danske eksportfremmeindsats, og at samarbejdet mellem de involverede offentlige myndigheder udvikles.

Danske eksportfremstød bærer præg af at være industrispecifikke og uden fælles brand. Det betyder, at Danmark som land ikke fremstår konsistent, når danske produkter markedsføres over for de potentielle markeder. HORESTA mener, at der skal udvikles et fælles brand for Danmark på tværs af sektorer og myndigheder, og at der skal afsættes midler på Finansloven til en stærk markedsføringsindsats af Danmark som turistdestination

Danmark har international succes på erhvervsområder som film og tv, mode, design, grøn teknologi, sport, det blå Danmark og medico. Erhvervs- og eksportsucceser skal indtænkes i branding og markedsføring af Danmark for at udnytte det internationale kendskab til Danmark og opnå en tættere synergi med turisterhvervet.

HORESTA mener, at der er behov for at styrke, udbygge og samtænke markedsførings- og eksportindsatsen på tværs af Danmarks Eksportråd, VisitDenmark, Den regionale turismefremme, kulturinstitutionerne og erhvervslivets sektorer.


Tilbage til Mærkesager

 

login  



Få et login/password >Har du glemt dit password? >

Nyhedsbrev

Tilmeld dig HORESTAs nyhedsbrev og hold dig opdateret på branchenyt, lovgivning, arbejdsret, fødevarer og miljø
Tilmeld nyhedsbrev >

PRESSEKLIP

Danske hoteller er blevet hottere om vinteren20-02-2018Oslobåden hyrer Michelin-kokke20-02-2018Flere værelser og nyt brasserie på Hotel Randers20-02-2018Startede som "lille snothvalp fra Jylland." I dag er han chef for flere tusinde20-02-2018Michelinstjerner er ikke nok: Hver fjerde restaurant opgiver af få ny kok i køkkenet20-02-2018Medie: Michelin-ansatte knokler uden overenskomst20-02-2018Ny Michelin-kok: ”Udover at blive far, så er dette her det største”20-02-2018Madturisme for milliarder20-02-2018